STevia and abdominal fat?

Discussion in 'Diet, Nutrition and Supplements' started by Inatic, Aug 10, 2010.

  1. Inatic

    Inatic Ya Gotta Wanna! Moderator

    45,168
    1,402
    113
    okay.. they are talking chickens.. Maybe they will do a study on humans someday lol....

     
  2. Milone79

    Milone79 Member

    277
    23
    18
    damned!!! I put Stevia in everything..only 3 more weeks to go I am dumping stevia from the diet starting now...thanks for this info.
     
  3. glassmmam

    glassmmam Well-Known Member

    3,239
    58
    48
    Interesting ... I just started using the stevia raw (crystals) and hadn't noticed a difference... or did I? Might have to try a week on the equal and pay attention.
     
  4. Sowbug

    Sowbug Member

    33
    6
    8
    Me thinks a gram of stevia in your coffee, oatmeal or yogurt isn't going to significantly impact your abdominal fat.

    These birds were eating it for breakfast, lunch and dinner.

    In addition, they probably don't watch their calorie intake, nor do they do any cardio or weight lifting either.

    Snort...
     
  5. Milone79

    Milone79 Member

    277
    23
    18
    perhaps...but I have a more than just a gram...I put in my coffee..drink about 4-6 a day..in my oatmeal goes another 2 grams...accumulative effect over several weeks??? I think I will eliminate it just to be safe for now.
     
  6. Sowbug

    Sowbug Member

    33
    6
    8
    But you haaaaaaaaaaaaaaaaaaaave no abdominal fat.

    I actually think that YOU eat the stevia, and the abdominal fat goes straight to ME.

    You are not very nice. Come claim your hard earned belly fat. Thanks.

    Julia

    p.s. you are very naughty for having 4-6 cups of coffee a day/or if you meant 4/6 grams of stevia in your ONE cup. much too sweet. you're on restriction and i'm calling your mother, pronto.
     
    • Like Like x 1
  7. ncfarris26

    ncfarris26 Nicole

    6,759
    84
    48
    :lol:
     
  8. Milone79

    Milone79 Member

    277
    23
    18
    lol...trust me I still have a little over the lower abs...I am gonna cut the stevia for the last 18 days and see if I can report back any significant changes..
     
  9. Melody Clere

    Melody Clere IFBB PRO

    142
    5
    18
    Not planning on changing anything else I hope. If there are any other variables that change (in your diet or cardio) how will you REALLY know it was the stevia or not? You won't. :wink:
     
  10. Melody Clere

    Melody Clere IFBB PRO

    142
    5
    18

    :lol:
     
  11. Milone79

    Milone79 Member

    277
    23
    18
    Nope...just the stevia.....only 2.5 weeks in the diet to go....will update.
     
  12. Melody Clere

    Melody Clere IFBB PRO

    142
    5
    18
    Awesome looking forward to hearing the results.
     
  13. Sohee

    Sohee working on the bikini body

    12,302
    247
    63
    :yeahthat: Stevia is my only source of sweetener right now. I would say that I have approximately half a teaspoon's worth a day (for oatmeal and coffee)-- I have quite the sweet tooth. I would hate to have to drop Stevia.
     
  14. Inatic

    Inatic Ya Gotta Wanna! Moderator

    45,168
    1,402
    113
    more info:

    Following this from one of my LC boards
    they included the full study here: http://www.unilorin.edu.ng/unilorin/publications/stevia.pdf


     
    Last edited: Aug 12, 2010
  15. Anca

    Anca Well-Known Member

    9,900
    343
    83
    Interesting.

    I've been using Stevia in the Raw- that's pure Stevia leaf, right?

    Truvia makes me swell like a balloon, even after just a couple of pkts. I had to throw it away.
     
  16. Milone79

    Milone79 Member

    277
    23
    18
    ok..that changes things then..I will aim for a reduction in my consumption rather than an all out elimination...hell I need some sweetness in my diet lol I was probably eating around 8-10 packs a day now i will just stick with 2.(juuuust in case)
     
  17. missmarce

    missmarce Go Ducks!

    1,025
    29
    48
    Have you ever tried the liquid kind? NuNaturals had the best by far, and a few drops go much further than the powder stuff.
     
  18. Milone79

    Milone79 Member

    277
    23
    18
    yes..I prefer the liquid myself but the portability benefit of the packets is what switched me to them...
     
  19. Erik

    Erik Admin

    48,420
    912
    113
    I have one packet a day.
     
  20. glassmmam

    glassmmam Well-Known Member

    3,239
    58
    48
    I'm using the stevia in the raw now also. I have the liquid, but am spastic and keep forgetting how much I like in things :doh: Probably have 1-3 packets a day.
     
    • Like Like x 1

Share This Page